Thursday, February 23, 2012

Hidup haruslah banyak ketawa.

  Manusia tidak akan dapat lari dari stress. Baik stress yang datang sendiri atau stress dibuat sendiri. Kadang-kadang aku cemburu tengok kucing-kucing aku hidup bahagia. Makan,tidur,tangkap cicak dan menyusahkan tuannya. Tapi aku sedar yang aku ni bukanlah binatang. Aku adalah manusia ciptaan Tuhan  yang menpunyai akal fikiran waras. Buat apa juga jadi kucing kalau tuan dia asyik lupa bagi makan. Oppss,diharap SPCA tidak membaca blog aku ini.

  Walaupun betapa stressnya kita dalam menjalani kehidupan seharian,jangan lupa untuk ketawa. Kegembiraan adalah ubat untuk kesedihan,kesengsaraan dan kesusahan. Luangkan masa untuk berlawak atau mendengar lawak. Janganlah serius sangat. Kalau orang bawa main,senyum-senyumlah. Takkan orang bawa main sikit,kita nak mengamuk macam godzilla kan? Lainlah kalau orang mencari pasal dengan niat sengaja memprovokasi kita. Itu ikut budi bicaralah,sama ada nak guna penumbuk atau sindiran tahap dewa.

  Stress? Ketawalah banyak-banyak. Kalau nda mau ketawa,senyum pun boleh. Tapi jangan terlampau sampai jadi macam orang gila,nanti kena hantar pergi bukit padang. Hahaha.

No comments:

Post a Comment