Monday, April 30, 2012

dah 4 bulan dah.

  Beberapa jam lagi akan masuk ke tarikh 1/5/2012. Waa,agak pantas masa berlalu dan baru aku menyedari bahawa banyak matlamat aku belum capai lagi. Level kehidupan semakin susah tapi aku masih mampu bersenang-lenang. Mungkin aku ni belum menyedari kepentingan untuk berubah demi masa depan. Mungkin juga aku telah sedar tapi aku belum lagi mengambil langkah-langkah untuk berubah. Ibarat beli kereta cantik tapi tidak tahu macam mana nak pandu. Huhuhu,story of my life.

  Walau bagaimanapun,aku harus tidak mengalah kepada nasib aku sekarang ni. Tuhan suruh para manusia berusaha jadi kita sebagai manusia harus berusaha ke arah kebaikan. Aiseh,aku bercakap macam cendekiawan. Jadi mulai hari ni aku akan berubah perlahan-lahan.

  Melihat kepada anak-anak kucing yang sedang enak tidur dibuai mimpi sekarang,membuatkan aku terasa cemburu. Binatang mana ada benda mau dirisaukan. Makan,tidur dan bermain,itu sahajalah kerja mereka. Lagipun mereka mana ada dikurniakan akal macam manusia. Lalu aku sebagai manusia harus bersyukur kerana  dikurniakan akal. Tidaklah kena kasik bodoh-bodoh oleh tuan sendiri. Hahaha,apa benda la aku cakap ni.

  Sesudah aku merepek di sini,aku janji kepada diri sendiri aku harus update lebih banyak entri dalam bulan mei ni. Entry-entry haruslah mempunyai isi-isi yang kukuh agar orang yang membaca blog ni tak anggap aku syok sendiri. Kalau aku terulang entry yang sama,maafkan aku. Aku ni memang,malas dah mau check entry-entry yang lalu jadi memang kebarangkalian mengulang cerita yang sama adalah tinggi.

   Ok,finally aku da post entry terakhir untuk bulan april ni. Jumpa di entry bulan mei pula.

No comments:

Post a Comment