Thursday, March 29, 2012

C.I.N.T.A

C = Cintailah dia dengan seadanya.
I = Insan yang menyayangi kamu dengan seadanya.
N= Nanti bila sudah kehilangannya,kamu akan kerinduan.
T = Tak perlu membohongi perasaan sendiri.
A = Awaklah yang saya betul-betul suka. 

   Wah,kan bagus jika ada orang buat puisi begini! Tapi tentu akan dipanggil jiwang berkarat. Hahaha,tak apalah,saya lebih suka style realiti. Tak payahlah susah-susah meniru rancangan tv,drama bersiri,novel cinta dalam bab-bab mengayat pasangan masing-masing. Kalau nak try juga,bolehlah tapi pastikan jangan romantik bersebab. Romantik bersebab tu maksudnya kalau ada buat salah,baru nak beromantik. Itu memang nak kena tendangan dua kali tak cecah tanah. ;)

   Boyfriend saya sebenarnya tak berapa romantik tapi dia ok ja. Boleh dikatakan dia biasa-biasa ja. Tapi saya lebih suka begitu sebab kalau terlampau jiwang,nanti diri ni akan cair macam aiskrim,asyik makan ayat jiwang ja hari-hari.  Tapi kalau nda romantik pun salah juga sebab nanti rasa diri ni tak kena ambil peduli. Tahulah perempuan ni,tak boleh salah sikit,mesti nak merajuk. Akhirnya lelaki yang susah memujuk. Macam saya,dia tak boleh tengok saya merajuk,mesti dia cepat-cepat pujuk. Kadang-kadang saya sengaja merajuk ni tapi tak bolehlah selalu,nanti dia bosan memujuk,saya yang kesunyian. Hahaha.

  Ok,sudah dengan entry ini. Dahlah macam tiada-tiada,terus tu pandai bersaya-saya pula aku ni. Tekanan hahahaha.

No comments:

Post a Comment