Sunday, May 1, 2011

Hari ahad yang membosankan

  Aku tak tahulah kenapa aku hari ni? Makan tiada selera,mahu jalan dah janji dengan diri sendiri jangan keluar lagi bila sudah jalan di hari yang sebelumnya. Mahu kemas rumah lagilah tiada mood. Abang aku jalan,kakak aku pula kerja hari ni. Aku nak tidur petang ni tapi aku dah janji dengan diri sendiri(berapa banyak janji dengan diri sendirilah) untuk masak makan malam hari ni.  Cooking-dinner-you-say-what-now??????? Hahahaha,memandangkan kakak aku yang suka manjakan aku ni dah kerja jadi aku terpaksa membantu dia meringankan kerja-kerja di rumah waktu aku cuti.
  Mesti kebanyakan orang ingat aku nda pandai masak,lagipun aku berjaya menyakinkan orang yang aku ni nda pandai masak. Tapi as sneaky as always,aku sebenarnya tahu memasak. Hehe,memang bakat anak bongsu kan suka minta kena kasik manja. Cuma aku rasa most of the time when cooking,aku tak tahu apa aku buat tapi masakan aku always turn out to be good. Not sedap sangatlah tapi boleh-bolehlah. Kalau orang tunjukkan aku atau ajar aku sikit-sikit,aku boleh tangkap ni. Bukan semualah aku terer cuma yang basic-basic ja.
  Memandangkan cuti public hari ni jatuh pada hari ahad,maka besok pun cuti(love it so much) jadi aku memulakan aktiviti mengemas hari ni dengan dimulakan bilik aku yang memang tak pandai kemas-kemas. Susah nak cari barang sudah bila bilik tak kemas,aku tak tahu mana ni pergi bracelet aku,ingat nak pakai kemaren tem jalan dengan boyfriend aku.
  Ok,aku baru sahaja ceritakan aktiviti aku untuk hari ni,masak dan mengemas. So kenapa aku nak komplen hari ni boring? Better start doing chores now. ;D

No comments:

Post a Comment