Sunday, May 8, 2011

tak sambut hari mama

  Aku tengok kat facebook hari ni ramai wish selamat hari mama. Siapa-siapa yang ada mama dorang men fesbuk,dorang tagged nama mama dorang. Nda tahulah mau bilang cute ka atau nda tapi yang penting aku nda suka sambut hari mama. Woo????? kenapa pula aku nda suka sambut hari mama? Adakah aku ni termasuk dalam level derhaka atau aku sedih tiada mama tu pasal nda sambut hari mama? Di sini aku list 5 sebab aku tak suka hari mama;
  1. mama aku cakap tak payahlah sambut hari mama. yang penting tolong mama rajin kemas rumah,nda bikin semak.
  2. mak aku kata sambutan hari mama ni macam style orang putih,kita melayu ni nda payahlah turut style dorang sambut hari mama.
  3. tiada duit mau beli hadiah,kalau mau beli hadiah pun duit tu datang dari parents sendiri
  4. kalau betul mau sambut hari mama,mama aku cakap jangan melawan cakap orang tua.
  5. tak payahlah sambut hari mama,mama aku bilang. dia cakap hari-hari pun hari mama.
Kebanyakan sebab-sebab di atas ni datang dari mak aku sendiri bila aku tanya atau bercakap pasal mother's day(waa,bahasa orang puteh???haha) Tapi betul juga cakap dia. Tak payahlah bagi present atau kek,cukuplah sayang dan tidak melawan cakap. Sejuk hati perut mereka kalau kita sayang dan nda melawan cakap(tapi bukan untuk hari mama ja,hari-hari biasa melawan cakap.silap ajaran dah tu).
   Gaknya macamanalah aku ya bila jadi mak orang nanti? Argh!!! adakah patut aku terfikir benda sebegini???? Hahahaha,belum kahwin tapi pandai-pandai sudah terfikir. Sambung belajar dulu sama cari kerja bagus-bagus baru boleh kahwin.
   Dah siap tulis entry ni ^^, bye~~~

No comments:

Post a Comment