Monday, November 28, 2011

losen yang tidak pandai habis sampai bila-bila.

  Sebagai seorang perempuan,losen merupakan bahan penting untuk dipakai selepas mandi. Tujuannya adalah untuk melembutkan kulit. Bukan aku cakap "mesti" pakai selepas mandi,maksud aku bila-bila masa,masa kulit tengah kering dan tidak sibuk melakukan apa-apa. Ok,aku telah mengelirukan pembaca. Mari aku buat ayat tu semula.

  Losen selalu dipakai oleh perempuan yang rajin menjaga kecantikan diri. Losen selalunya dipakai selepas mandi,bila kulit terasa kering atau ketika tidak melakukan apa-apa. Terdapat pelbagai jenis losen yang ada di pasaran. Antaranya ialah losen mencerahkan kulit,melembutkan kulit,menenangkan diri,melembapkan kulit,pelindung matahari dan banyak lagi. Pelbagai jenama dijual di pasaran tapi jenama paling terkenal ialah johnson's,vaseline dan nivea.

   Oii,lebih-lebih pula intro aku ni. Macam ayat intro esei. Tapi boleh dapat markah juga ba ni kan kalau ada? hehehe.

   Aku mempunyai satu ketagihan. Ketagihan aku adalah membeli losen. Losen sebotol belum habis,dah aku pergi beli losen baru. Akhirnya berbotol-botol losen di atas almari,ada yang sudah pakai,ada yang belum pakai. Punya membazir tapi sudah tahu membazir,aku tetap akan beli juga. There is something about lotion that makes you keeps buying and buying and then next thing you know,you already had 5 bottles of lotion and planning to buy a bottle again. Aku sekarang ada tiga botol losen yang belum habis pakai tau,pening kepala nak kasik habis.

  Jangan cakap akulah,aku tahu ada juga perempuan-perempuan spesis aku ni,tak sengaja jadikan aktiviti membeli berbotol-botol losen sebagai hobi masa lapang. Pakai kurang tapi beli tak henti-henti. Hahaha.

  Maka aku pun sekarang gigih menghabiskan tiga botol losen di rumah(tidak termasuk losen menguruskan badan) supaya dapat beli losen baru. Hahaha,semakin lembutlah kulit I lepas ni yuuu.

No comments:

Post a Comment