Sunday, November 6, 2011

Off day ngam2 time raya haji

  Sambil makan ketupat dan kari ayam aku update entry ini dengan rasa gembira yang kemain lagi. Sambil menonton spongebob dan update blog dengan rasa perasan sibuk. Pedas sungguh kuah kacang aku buat pagi-pagi subuh tadi dan nikmatnya kari ayam ni(masih tak pandai masak rendang). Membalas sms si dia dan bertarung dengan kucing mempertahankan makanan aku. tak rasa hari  ni macam hari ahad langsung. Ok,panjang juga intro aku ni.
 

    Kerja dalam bidang perhotelan ni merupakan kerja paling penat pernah aku lakukan. Senyum ja memanjang,nda kau penat tu? Demi keselesaan guest,pekerja-pekerja hotel buat terlalu banyak kerja. Kemarin aku banyak tolong bos aku mencuci pasu dan masukkan daun willow dalam balang bulat sebanyak 22 buah untuk satu function. Hari sebelum kemarin pula tolong potong bunga untuk wedding function kemarin. Matilah,aku hampir-hampir ja nangis masa buat kerja tapi aku paksa diri tahan hati ja. Iya,aku bukan pernah buat kerja begitu berat dan banyak,mestilah aku nak nangis. Berlari-lari lagi ke sana dan ke mari,baru aku faham bagaimana kakak aku boleh jadi begitu tegap sebab angkat barang berat naik turun. Dia kerja di bahagian dapur.

    Aku rasa aku nak tahan sampai dua bulan ja jadi part time ni. Aku sebenarnya betul-betul tidak tahan. Huhuhu,lemah semangat aku ni.

      Tapi tak apa,semuanya adalah pengalaman. Nanti time aku ada anak cucu,aku boleh cerita yang aku ni pernah kerja hotel.Housekeeping bahagian florist lagi. Hahahaha.

       Besok turun kerja lagi. Huhu.

No comments:

Post a Comment