Friday, January 20, 2012

nasihat tiba-tiba aku terima waktu tengahari semalam.

  Semalam adalah hari paling best dalam hidup aku apabila nabahu,tempat makan pekerja mengadakan makan besar sempena chinese new year.Macam-macam ada. Ada nasi ayam,ikan kukus,sayur cendawan. Pencuci mulut dia pun banyak,ada kuih lapis sama kuih feveret aku. Aku tak tahu apa nama kuih tu tapi dia leper dan merah dan dia pakai pelapik daun-aku tak tahulah apa namanya. Kenyang weyh. dua kali tambah ni. Dorang cakap kalau hari ni(semalam) ada makan besar maka malam nanti(semalam) ada tarian singa. Tapi aku tak tahulah betul atau tidak.

  Oh,ya! Lupa aku ambil gambar naga di main lobby STAR. Sangat grand ow. Macam naga tu hidup,dahlah tu,gemuk lagi tu. Naga di wawasan plaza kurus kering ni. Ok enough intro yang amik dua perenggan ni.

  Masa makan,adalah seorang supervisor ni join sekali. Dia supervisor dari rooms punya(I'm talking about housekeeping). Aku dengan supervisor flower room,manager housekeeping dan dia makan sama-sama. Sebenarnya aku lebih suka makan dengan orang bukan supervisor atau pegang jawatan tinggi. Dengan itu,aku tak perlu kontrol makan. Selalunya aku akan makan dengan lahapnya macam anak singa kelaparan.  Mereka bercerita pasal training Shangri-la care. Manager yang makan sama-sama kami tu sebenarnya baru masuk 4 bulan di STAR ni. Jadi permanent baru selalunya akan di suruh menjalani training skills dan-err,aku tak tahulah. Untuk pengetahuan anda,aku ni cuma part time dan part time tidak menjalani training Shangri-la care. Kami cuma training basic 3 hari dari kami start keja,itu je.

  Cerita punya cerita,terus supervisor aku cakap pasal aku. Dia cakaplah aku ni rajin. Aku tak takbur eh tapi aku memang rajin. Hahaha. Lepas tu supervisor room tu bilang baguslah tu,belajar buat kerja susah,takkan mahu kerja senang saja. Macam begitulah bunyinya. kedengaran seperti nasihat untuk aku jadi aku take it seriously. Terus aku ingat kata-kata senior aku di flower room(semalam dia offday) "semua kerja dalam dunia ni mana ada senang,rajin belajar dari kesilapan sahaja." Akan aku pegang kata-kata mereka ni jika aku menghadapi sebarang kesukaran ketika bekerja dan ingat tuhan sahaja.

  Ok,dah. Siuk ooo wifi ni. terus aku rajin buka laptop aku ni. dah berapa lama aku tak sentuh laptop ni. hahaha.

No comments:

Post a Comment