Sunday, January 1, 2012

2012? nak buat apa?

   Bagi aku new year adalah biasa saja sahaja kecuali aku dapat double pay which is cool. Nda tau la nak buat apa dengan tahun ni kecuali umur semakin meningkat. Dari 21 ke 22 tahun dan aku masih tak tahu aku nak jadi apa sedangkan jangka masa 5 tahun yang aku telah janjikan kepada diri sendiri semakin berkurang menjadi 4 tahun.
 
  Tapi tak apa,aku harus bersabar menghadapi perjalanan hidup ini. Tak semua aku nak,aku akan dapat kesemuanya. Itu semua bergantung kepada rezeki tuhan,kalau ada,bersyukur. kalau tiada,tak apa,itu satu cubaan.  Hidup tidak selalunya indah,namun kesukaran itu cuma sementara.
 
  Aku tak faham kenapa berbunga-bunga bahasa aku hari ni. Mungkin nilah masanya aku atur perjalanan hidup aku betul-betul. Puas sudah aku tangguh,sekarang nilah masanya. Aku dah nak ha,pir 22 tahun,takkan aku masih terkontang-kanting sedangkan rakan-rakan sebaya lain sudah mempunyai masa depan. Aku tak boleh selamba sahaja.

   Segala perbuatan yang aku pernah lakukan dan penyesalan yang aku pernah rasai,akan aku tutup di buku lama dan aku akan buka lembaran baharu di buku baharu.

  k.bye.

No comments:

Post a Comment