Sunday, February 6, 2011

aktiviti pergi pasar hari ni tertangguh

  Hari ni hari Ahad,sepatutnya aku dan kakak aku pergi pasar beli barang. Tapi cuaca dari pagi asyik hujan saja dan kami seperti orang lain,waktu hujan begini adalah waktu yang sesuai untuk memberi alasan bangun lewat,sedap tidur dibawah selimut pada waktu hujan. Jadi sekarang ni,mata aku yang telah segar-bugar dari jam 7.45 pagi ni membuka tv dan kebetulan pula ada rancangan rerun supernatural season 5 d axn beyond (OMG!!!) walaupun tiada sarikata tapi aku tetap juga maw menonton rancangan ni dengan menguatkan sikit(sebenarnya,banyak) suara tv tue. abang aku yang sedang enak tidur dikerusi panjang pun terkejut oleh aku,nasib nda kena marah. hahaha.
  
 Aku dah lost count time bila KK ni cerah 1 hari,semalam cerah tapi macam tak lama,kira-kira 1 jam begitu. Huhuhu,bukan aku nda suka hujan. Aku suka hujan ni sebab aku boleh malas mandi,tidur saja dan makan maggi panas-panas depan tv (aku selalu makan maggi panas2 tak kira hujan atau cerah depan tv). Tapi susah nak bergerak ni maw jalan pergi mana-mana. Klu aku pandai driving tue lain ceritalah tapi ni aku sama kakak aku pengguna bas awam yang setia. Katalah klu tiba-tiba kredit telefon habis atau maw beli barang yang betul-betul penting (seperti contoh,pergi pasar beli ikan sebab ikan dah habis dalam peti sejuk) pastu hujan lebat betul,macamana?  Reminder to myself : wajib belajar driving.

  Tapi klu pergi pasar sekarang time hujan-hujan begini,konfem tiada ikan(atau lebih tepat,kurang ikan) di pasar. Tambahan lagi,semalam ombak kuat (aku tinggal dekat area laut) dan itu sudah tentu membahayakan bot-bot kecil untuk pergi menangkap ikan,menambah rezeki. Jadi sudah tentu pilihan makanan ketika musim hujan adalah ayam dan daging (jangan lupa sayur,hehe) serta makanan segera seperti sosej,nugget dan crab stick. (sebut pasal crab,aku kepunan maw makan ketam,huhu)

  Rasanya sudah teduh hujan ni semasa aku tengah menaip entry tapi tengoklah klu nak keluar pergi pasar. Lagipun memang kurang pilihan ikan kat pasar tapi klu tak beli ikan....weyh,ada bha ayam daging di Sunny Supermarket,Tanjung Aru. Ok,aku kekurangan idea jadi aku berhenti sampai sini sahaja. bye =)

No comments:

Post a Comment