Saturday, September 17, 2011

Hebatkan ciptaan aku?

    Hebat! Macam kau tuhan ni. Memang kau terer ah,terer buat anak.

Aku ada nampak seorang ibu muda post di facebook akan gambar anaknya yang masih kecil. Memang tak dapat dinafikan bahawa budak itu memang comel. Tapi semua bayi pun comel. Ciptaan Tuhan,biasalah.Allah suka akan benda-benda cantik. Aku sebagai seorang manusia yang turut juga menyukai benda-benda cantik ni pun tengoklah gambar tu dan memuji-muji dalam hati. Aku ni kalau korang nak tahu(tak nak tahu pun tak apa) sebenarnya kurang alert. I just saw the bigger picture and missed some tiny details. Mahu tengok 2x baru aku faham. Jadi,aku pun tengoklah description gambar bayinya yang comel. "Hebatkan ciptaan aku?" and I was like "what the fuck?". Kau bukan Tuhan bilang anak kau cute sebab kau yang "cipta" dia. He muncul by the mistake you've done with your boyfriend-now-husband so wake up la perempuan. Bukan everything in the world according to you. Aku terkejut like "hell no!," Istighfar sahaja aku mampu lakukan(sebab lepas memaki baru aku ingat mahu mengucap). Aku tak komen bilang "kau bukan tuhan babe bilang begitu" sebab aku tahu dia ada akal untuk berfikir. So pandai-pandailah fikir when cakap begitu. Arrogant sangat la tu. Oleh itu dalam Islam,ketika mengutarakan sesuatu ayat atau perkataan,kena berhati-hati agar tidak mendatangkan syirik,munafik dan benda-benda yang tak baik.  Mudah-mudahan Allah ampuni dosa dia,amin.

No comments:

Post a Comment