Thursday, September 8, 2011

rage: macam sial pula kau sana.

   Hari ni aku mau marah bukan sebab aku mahu tarik audience untuk baca blog aku yang tak seberapa tapi aku panas dengan sikap sesetengah budak-budak praktikal di tempat kerja aku ni yang melayan kuli macam nobody. Bukan semualah nda baik tapi ada seorang tu aku nda berkenaan langsung dengan perangai macam dia bagus sangat. Macam haram adalah.

  Izinkan aku memaki,menyumpah dan mencarut terlebih dahulu.

   "Hek eleh,tai ko ini mau eksyen depan aku. macam kau bagus sangat??? Kau layan orang kerja bawahan macam kuli tapi bagus lagi kuli dari kau,ada gaji lagi. Yang kau tu apa? bergantung dengan duit ptptn atau biasiswa,kau mana ada gaji macam aku,neyh~~. Suka hati aku la ba mau online pakai laptop ka apa ka,bukan kau yang bayar digi broadband aku. Yang ko ejek2 "online2" macam pukima apasal? Kau ingat kau tinggi macam galah aku nda dapat kasik jatuh kau? Sekali aku tiup badan kau macam papan,fuh terabang terus pergi ke pokok ara sebelah supermarket sunny. Dalam ramai-ramai budak praktikal aku jumpa,kau la bah paling bikin panas. Asal kau datang pergi sini,macam aku mau terkam kau,tumbuk muka kau sampai pecah. Syukur ja la kau jumpa dengan orang penyabar,kalau kau jumpa dengan gila-gila babi?? Mati kau sana. Hish,kau memang sial la! setakat budak praktikal jangan kau eksyen depan aku. At least aku ada duit sendiri,ko mana ada,"

   Ok,stop. Jangan melampau.

   So kids or siapa-siapa yang tiba-tiba terlawat blog aku secara tidak sengaja,maafkan aku atas kekasaran bahasa ni. Aku rasa ni pertama kali aku abuse my freedom of speech dengan menggunakan kata-kata kesat. Apakah moral di sebalik kemarahan aku ni? Janganlah nak temberang dengan orang kerja kuli walaupun cuma pelajar praktikal di tempat kerja government. Belum tentu lagi graduate lepas ni terus dapat kerja bagus-bagus. Aku yang kerja kuli ni pun nda sombong-sombong apalagi kalau orang yang masih mengharap duit bantuan kerajaan dan parents.  Merendah diri okay? :)

   

2 comments:

  1. pedulikan je la..bdk hingusan...blom nmpk lg dunia...

    ReplyDelete
  2. ye tapi dia tak patut layan orang begitu. satu hari nanti kalau dia dilayan macam tu,dia sendiri yang sakit hati.

    ReplyDelete