Tuesday, October 4, 2011

Aku tak suka tahun 2011 ni

    Aku tahu aku tak patut cerita benda private kat blog tapi aku nak share gak... (ayat cliche).  Sebenarnya aku memang nak share dengan harapan jika ada orang terbaca blog aku dengan secara tak sengaja dapat membantu aku yang bermasalah ni. Aku sedih bila fikir masalah aku ni :'(
 
   Hari ni,di bulan oktober aku datang bulan. Bulan september lalu aku tak datang bulan tapi bulan ogos lalu ada datang bulan. Boleh dikatakan dalam tahun ni aku dah selalu period 2 bulan sekali. Januari,Februari dan Mac ok,sebulan sekali tapi bila dah masuk April dan Mei,dari situlah masalah bermula. Mula-mula aku fikir biasa-biasa saja haid dua bulan sekali ni tapi bila dah  macam selalu,rasa lain pula. Takkan pasal stress sedangkan aku ni kurang stress. Tambahan lagi aku belum kahwin(faham-faham je la). Aku ada baca juga di website yang menerangkan masalah datang bulan 2 bulan sekali tapi semuanya mengelirukan aku. Ada yang kata stress,hormon tak seimbang dan macam-macam lagi. Aku takut nak jumpa doktor sebab aku takut dengar bad news. Semua orang tak suka bad news. Penyelesaian masalah yang aku baca di internet adalah jumpa doktor,makan pil hormon(anak dara dinasihatkan jangan makan pil hormon sebab takut kesan sampingan dalam jangka panjang) dan tunggu sahaja.  Well,I hate feeling puzzled over thing I want to know right now.

   Percaya tak senggugut orang datang dua bulan sekali macam mana? Macam ditarik dan ditoreh di bahagian bawah perut,tahap maksimum. Lepas tu buat sesak nafas dan rasa lemah ja kaki nak berdiri lama-lama. Macam nak selesema tapi tak. Time aku datang bulan,sebulan sekali tiada pun sakit senggugut melampau-lampau begini. Paling-paling sakit macam kena tarik ja. Nasib sehari ja seksa sakit senggugut ni.

   Harap-haraplah siapa-siapa yang baca entry ni dapat tolong aku bagi jawapan. Aku takut ada penyakit lain.  Argh,tension aku sekarang sampai rasa macam nak marah diri sendiri. :(

2 comments:

  1. better jupa doc. kalu ada prob kita bleh atasi lbh awl. jgn nnt da kawen, br tau ada prob then susah nk dpt anak. finally yg jd bertambah stress siapa? kita jg...org lelaki lain...

    samada good or bad news kelak, kita kena reda n stay positif. tu yg sebaik2 nyer plus jgn lupa berdoa selalu

    ReplyDelete
  2. betul juga tu. nantilah saya jumpa,mudah-mudahan tiada apa-apa :)

    ReplyDelete