Sunday, April 3, 2011

dah 21 tahun aku hidup ni...

  Waaa,tinggal beberapa jam lagi jam 12 malam,4 april and then happy birthday to me,21st bday. Tapi tiada sambutan besar-besaran cuma muhasabah diri saja tahun ni sebab aku dah tua(hey,it is never too late to celebrate your birthday okay?). Walau bagaimanapun pemberian hadiah adalah amat dialu-alukan dan juga wishes happy birthday bagi membuktikan aku bukan keseorangan. Hahaha,patheatic me. Aku menjangkakan akan ramai orang wish aku happy birthday di facebook aku. Sekarang aku baru sedar yang aku cuma mempunyai kawan-kawan facebook. Kawan-kawan dalam real life,semuanya sibuk dan aku tidak mencari kawan baru. Hmm,nanti jalah cari kawan baru tue,bukan susah juga,ringankan mulut aje jangan pendiam sangat macam ada emas dalam mulut. Mehehe,merepek sudah aku ni.
  Sekarang sudah genap setahun perhubungan aku dengan boyfriend aku. Aku makin rapat dengan kakak aku dan juga aku rasa aku perlukan krim anti-kedut sebab aku nampak tua dari usia sebenar (seriously,okay). Aku rasa walaupun aku solo-solo dan kurang kawan rapat,aku okay ja. Yalah,mesti rasa kesunyian juga tapi apa boleh buat? Orang kalau kita senang,baru dicari. Kalau susah? Merangkak perlahan-lahan pun tidak dipedulikan. Ntah-ntah kena tendang jauh-jauh. Aku juga pandai sudah atur bajet aku (bangga dengan diri sendiri). Hehehe,demi masa depan bah ni juga. Hmm,banyak lagi benda nak accomplish but gotta do it one steps at a time.
  Memandangkan aku dah 21 tahun,aku harus think positive dalam kehidupan dan bagi sedikit ruang untuk berfikiran negatif. Jangan terlalu ikut kata hati sebaliknya fikir betul-betul akan tindakan sendiri. Tidak boleh selalu mengiyakan,bagi sedikit ruang untuk memberontak(jangan pula melampau memberontak tu). Hahaha,mungkin aku boleh jadi self-help guru dengan nasihat aku berikan kepada diri-sendiri ataupun jadi upline bisnes MLM(multi level marketing). Wooo!!!! Palis2(simpang malaikat 44) aku join bisnes itu. Huhuhu.
  Oklah,enough blabbering. Aku nak akhiri blog ni dengan wish "happy 21st birthday to me". =D

No comments:

Post a Comment