Friday, April 15, 2011

Pertandingan gambar paling cantik di facebook

  Sejak kebelakangan ni ada pertandingan hantar gambar sendiri dalam page photography. Ada solo contest,couple contest,wanna be beautiful dan macam-macam lagi. Siapa-siapa yang angan-angan nak jadi model tu atau memang dah jadi model tapi saja cari part time job sebab tiada offer photoshoot memang join contest begini. Aku ngakulah aku nak join juga pertandingan macam begini dulu (atau lebih tepat hari tu) tapi boyfriend aku nda bagi dan juga aku tengok peserta-peserta yang join pertandingan macam begini,mereka ada kawan-kawan support. Ada jugalah yang terdesak minta support dari orang yang dorang tak kenal(nanti aku buka stori di perenggan baru). Tapi aku rasa tak perlulah mau ikut benda-benda begini. Ok,kita bercerita kebaikan pasal contest ini dan keburukannya serta komen atas pagar aku.
   Kebaikan? Hmm,apa kebaikannya ah? Rasanya kalau nak cuba-cuba jadi model memang ada kebaikannyalah. Katalah if dah menang contest,pemenang dia akan dapat photoshoot. Bayangkan jika ada photographer lain tengok-tengok gambar peserta yang join contest ini. Konfem dorang akan kenen-kenen peserta itu untuk dijadikan model dia. Tapi kalau tiada dapat apa-apa tidak juga merugikan sebab ini just for fun. Tak tahulah if ada orang take this competition seriously. Okay,sebab aku tak jumpa banyak kebaikan bagus kita jump pergi keburukan. Jangan hentam aku dah ah orang yang join competition begini.Hahaha.
   Keburukan. Tiada juga cuma yang menyakitkan hati bila ada member minta support. Cara-caranya dorang copy paste link kat wall kita atau mana-mana wall,komen dan inbox pastu minta kita like picture ni. Annoying weyh dan sebenarnya cara itu bagi aku main kotor. Kau boleh suruh member-member like the page tapi vote like untuk ko? Whatever. Aku pun penah kena gitu,ada sorang minah kat dalam fb ni,muda 2 tahunlah dari aku. Dia ikut satu contest ni,sebenarnya kami kurang bercakap dalam fb. Dahlah kurang bercakap pastu tetiba ja minta aku like her picture dalam fan page photography tu.Dia paste kat wall aku link picture dia dalam fanpage tu. Aku ni nda juga sampai hati mau memalingkan muka dari dia,jadi aku like ja lah. Pertandingan begini juga secara tidak langsung mengundang unsur-unsur negatif seperti ada komen-komen jahatlah dan kutukan(aku ada baca member fb aku kutuk contest sebegini,18sg,pl lar dorang punya komen)
  Komen atas pagar aku? Macam ginilah aku cuma mampu cakap whatever. Takkan aku mau melarang pula kan? Biarkan ja lah. Kalau aku menyokong pun,aku bukan suka sangat kena suruh like the picture walaupun posing tak comel langsung. Aku like pun sebab kesian. Jadi whatever ja lah.Huhuhu

p/s: aku nak mengutuk lebih-lebih tapi takut kena bawa pergi court pula. belum ada undang-undang lagi melindungi hak sebagai blogger.

No comments:

Post a Comment