Wednesday, April 6, 2011

Kawan lama aku masa zaman sekolah

  Best facebook ni tau,kecil dunia ni rasanya bila dapat menghubungi semula kawan-kawan lama terutama sekali yang telah lama tidak berjumpa. Itu yang membuatkan aku bersemangat untuk bertanya khabar mereka yang lazimnya sedang sambung belajar atau dapat kerja bagus. Huhuhu...
  Semalam as I go through homepage facebook aku,aku ternampak satu nama yang agak familiar. It does ring the bell,sekalinya aku tengok profile itu (maaf nama kawan aku disembunyikan atas sebab tertentu) memang betullah kawan aku itu. Kami lama dah tak jumpa sejak dia kembali ke Indonesia(dia tinggal kat sini lama dah,pastu dia pindah pergi Indonesia). Aku pernah berjanji dengan diri sendiri akan kumpul duit banyak-banyak pastu melawat dia disana tapi masih lagi belum termakbul hajat aku. 
  Dia sangat baik dengan aku. Selalu menolong aku ketika dalam kesusahan. Macam contoh masa aku tingkatan dua,aku terlupa membawa baju PJ padahal ada latihan merentas desa petang tu,dia pinjamkan aku bajunya. Itu merupakan sedikit daripada pertolongannya. Sebenarnya banyak lagi,dia pernah tolong aku study especially subject maths..bla3. Memang banyak sangatlah pertolongan dia.
  Jujurnyalah bila kami bercerita di fb,aku nda biasa dia berbahasa indonesia dengan aku (dia ada campur2 dengan bahasa malaysia). Tapi aku tak kesah,janji aku dapat bicara dengan teman lama aku (macam ada bunyi bahasa indonesia ckit2 kan?)
   Aku harap satu hari nanti aku dapat berjumpa berdepan dengan dia. Semoga kami panjang umur dan murah rezeki. =)

No comments:

Post a Comment