Thursday, April 7, 2011

e-mail,e-mail hohoho

  E-mail penting dalam melaksanakan urusan-urusan dalam internet,seperti contoh untuk buat facebook kena ada e-mail,buat blog(hehehe,macam aku sekarang ne) kena ada e-mail,twitter,myspace,friendste,bebo dan sewaktu dengannya juga kena ada e-mail. E-mail juga digunakan untuk menghantar assignment kepada lecturer. Walaupun e-mail ni orang tak peduli dah disebabkan ada fb,lagi senang nak connect lar dikatakan tapi kalau nak buat fb kena ada e-mail kan? Jadi e-mail masih lagi memainkan peranan penting. Facebook dah ada e-mail sendiri tapi aku tak tahu macam mana nak guna huhuhu. Ok,pedulikan part itu,aku nak jump terus ke main point aku.
  Aku sekarang ne ada 3 e-mail. Hotmail,yahoo dan gmail. Dulu aku masa mula-mula kenal internet,aku guna e-mail hotmail. Kenapa aku guna hotmail? sebab homepage aku dulu msn,tue pasal aku guna hotmail. Kalau homepage aku yahoo ke atau google memang aku akan guna mana-mana available time tue. Lepas aku buat hotmail terus aku buat friendster,sebab masa aku sekolah dulu,friendster tue kegilaan sebelum facebook menjadi gergasi social network(ok,aku rasa ayat aku disini skema). Sekarang ne aku tak pakai lagi hotmail,aku nak delete e-mail aku tue tapi boleh delete ke? Takpa nanti aku kaji dan siasat hehehe.
   Yahoo mail dibuat masa aku form 6 bawah. Masa tu ym atau nama skemanya yahoo messenger famous. Kawan aku sorang tue(nama tidak didedahkan) menggalakkan aku membuat ym supaya lebih senang chat dari guna msn. Dialah juga menggalakkan aku tukar number aku dari Maxis pi Digi tapi okaylah tue,ramai orang aku kenal pakai Digi. Yahoo nilah yang menyebabkan aku kurang melawat hotmail aku. Start akaun fb pakai yahoo mail(sekarang ne tukar pergi gmail). Walaupun aku nda berapa sudah melawat hotmail tapi kadang-kala aku tengok juga sebab akaun twitter,youtube dan formspring aku kat situ. Faham-fahamlah kan fb ne,tak check mail seminggu boleh penuh sampai seribu mail dalam inbox.
   Aku dah delete akaun twitter aku,youtube aku rasa tiada sudah dan formspring berhabuk dah. Jadi macam hotmail aku tue sunyi dari kedatangan sebarang e-mail. Yahoo pula sejak aku pindahkan fb pergi gmail,memang sunyi berabis. Ym pun digunakan untuk berchat dengan member(terutama sekali boyfriend aku tapi kami jarang chat sudah guna ym) tapi tak lama lagi aku nak delete lar. Mungkin buat satu e-mail baru untuk urusan rasmi dan bukan untuk social network. Hehehe,aku mana ada ramai kawan mau chat guna ym kecuali boyfriend aku ja. Kawan aku galakkan aku pakai skype tapi aku malas nak install-install ne(hambik ko aku buat kata ganda perkataan install tue).
  Sekarang ni aku pakai gmail untuk facebook dan blogspot sahaja. Buat masa inilah. Mungkin nak buat twitter lagi kembali semata-mata nak follow twitter paris hilton. Hahaha,ndalah,cukuplah ni. Malas aku nak jaga maintenance social network ni. Nanti aku sibuk melayan internet sampai terlupa mesej boyfriend aku "dah makan ke belum?" (contohlah) tentu dia akan merasa kurang kasih sayang hahahaha....kelakar pula aku tulis benda-benda cheesy begini.
   Ok,tadi aku tanya kakak aku kalau dapat delete e-mail,dia kata boleh jadi niat suci murni aku akan diteruskan juga. Bye,mau makan malam dulu,jam dah setengah jam lagi 10 malam (pepandai lar mengagak ye) kekeke ;D

No comments:

Post a Comment