Tuesday, April 12, 2011

Sketsa : Pergi tandas

  Aku sedang duduk-duduk menikmati hidup di tempat kerja aku. Waktu itu sudah jam 2 petang. Telefon bimbit aku yang sunyi-sepi dari tadi pagi tiba-tiba berbunyi. Nada deringan,mp3 ringtone what the hell dari avril lavigne. Aku melihat nama di skrin telefon bimbit aku,Panda (bukan nama sebenar). Aku menjawab panggilan itu.
  
Aku: Hello,tiada orang di sini. Hehehe.

Panda: Haha,yalah tu.

Aku: Kenapa panda?

Panda: Aku baru balik dari rest bah ni. Kakak tu sama makcik cleaner belum balik lagi. Huhuhu

Aku : Hehe,dekat bah tu wawasan plaza sama tempat kerja ko. Hehehe.

Panda: Aku ni sebenarnya mahu pergi tandas tapi tandas kat luar opis aku. Ada bos aku sama klien dia bah. Pintu opis aku tu susah mau buka,mahu ada security number. Kakak tu sama makcik cleaner tu tahu number security dia,aku tak tahu bah.

Aku: What?? Buduh juga dorang nda bagi kau security password. Patut ko dari 1st day kat sana kena bagi bah.

Panda : Itulah tu. Pintu kat opis aku ne lain bah,kalau mahu masuk kena ada orang dari dalam buka. Ngam-ngam bos aku sama klien dia tempat dorang tengah berbincang dekat dengan button untuk buka pintu itu. Nda kanlah klien bos aku yang duduk dekat dengan button tu bukakan pintu untuk aku? Lagipun aku segan bah dengan bos aku ni. Tapi aku betul-betul nda tahan.

Aku: Buat muka tak malulah,jangan tahan,nanti kau sakit,nda aku mau melawat kau.

Panda: Tapi ada bos aku,aku masih nda biasa.

Aku : aku nda mau melawat ko di hospital membawa bakul buah-buahan

Panda: Tak payahlah kau bawa buah-buahan,kau bawa kfc ja untuk aku hihihi.

Aku :  Pandailah kau sana,hahaha. Ui,mana ko ne?

Panda : di opis aku,dekat dapur sebelah surau. Eh,tempat untuk sembahyang ni.

Aku: Bah,apa lagi? Kau ambil cawan,kencing kat sana,dalam cawan.

Panda: Tampar ko sana buduh!! wakakakaka!!!

Aku: Hehe,betul la bah. Kan ko nda tahan sudah. Kikiki.

Panda: Buduh,aku tampiling ko sana....hahahaha!

Aku :Ko guna 3T. Tarik,tunjuk,tembak. Tapi kalau perempuan konfem target nda berapa tepat macam lelaki.

Panda: Lucah kau ni gila!! Hahahahaha

Aku: Hehehe,yang betullah. Kan ko nda tahan sudah? Dari aku melawat ko di hospital bagus lagi ko kencing di cawan.

Panda: GILA!!!! hahahahaha,buduh kau ne...hahahahaha

Maka perbualan kami berterusan selama 2 minit. Terpaksa censored sebahagian perbualan kami.Akhirnya diakhiri dengan dia pergi tandas jua akhirnya. Aku pula menyambung menikmati hidup di tempat kerja.

Sebahagian perbualan ini diubah bagi tujuan hiburan semata-mata. Karakter sebenar diubah sedikit.

No comments:

Post a Comment