Monday, March 21, 2011

Keinginan untuk berjalan-jalan dengan teman-temanku

  Teringat aku dulu-dulu masa zaman aku masih muda (ceh,macam aku ni tua sangat). Aku selalu luangkan masa keluar berjalan tak kira lepas habis sekolah atau hujung minggu ataupun time cuti sekolah (perangai liar masa form 6 ni) Kadang-kadang aku berjalan sendiri tapi selalu dengan kawan-kawan rapat masa tingkatan enam(sekarang nda sudah as we separated dan meneruskan kehidupan masing-masing,dorang sebagai student dan aku sebagai one of the working class heroes,chewah) Kami selalu habiskan masa tengok wayang sama-sama dan jalan-jalan.

  Aku pernah juga jalan dengan kawan-kawan sekolah menengah aku dulu tapi agak kurang sebab mereka pun sibuk dengan study,kerja dan kehidupan mereka.Sebenarnya aku rindu nak keluar jalan-jalan dengan member-member aku dulu,yang satu kepala batu dengan aku. aku tak tahu kenapa tapi aku rasa dah lama aku tak berseronok sejak aku bekerja ni. Aku rasa hidup aku ni suram saja ni. Aku keluar berjalan pun bersama dengan kakak aku dan dating dengan boyfriend aku. Tue ja,tiada yang jumpa ramai-ramai,ketawa-ketawa,tengok movie kongsi bajet dan berkongsi cerita yang gila-gila serta mengambil gambar dan upload masuk ke dalam facebook.

   Mungkin kerana aku ni sebenarnya kurang kawan walaupun aku rasa aku boleh buat kawan dengan cepat. Kenapa pula aku rasa begitu? Entahlah,persoalan ni tak mampu aku jawab. Kawan aku yang paling rapat pun dari sekolah menengah. Kami start kawan dari form 4,memang dahsyat giler la kawan dengan dia tue. Suka aku kawan dengan orang kuat ketawa dari orang kuat membebel betapa teruknya hidupnya  sedangkan ada orang lebih susah darinya (rhyme giler de). Tapi kami pun jarang jumpa sebab masing-masing sibuk dengan kehidupan peribadi.

  Nampaknya sampai sini sahaja entry aku. Well,aku bukannya kisah sangat dengan hal-hal begini tapi entah kenapa pandai pula aku teringat dengan kawan-kawan dulu. For the record,kawan-kawan aku masa form 6 yang aku pernah rapat dahulu semuanya masuk university,tinggal aku ja. Mudah-mudahan ada jua rezeki aku sambung belajar. :)

No comments:

Post a Comment