Wednesday, March 30, 2011

secara tidak sengaja aku kehilangan selera makan

  Dalam misi mencapai matlamat untuk mendapatkan tubuh badan seperti Megan Fox tanpa aku sedari selera makan aku semakin tumpul. Tapi bukan kerana aku sengaja tak mahu makan. Aku kalau lapar memang aku akan makan. Aku minum green tea bagi mengawal berat badan aku dan banyakkan minum air. Cuma sekarang ni aku berdepan dengan banyak masalah sampai aku rasa makan itu pun seperti kena paksa. Lapar tapi nda mahu makan sampaikan aku mahu menangis ja memaksa diri untuk makan. Mungkin aku tertekan sangat.
   Apakah benda yang menyebabkan aku stress? Macam-macam. Entahlah aku ni,masih muda tapi banyak berfikir. Patutnya umur-umur macam aku ni berseronok ja dan stress belajar,bukannya benda lain. Terus-terang aku cakap yang aku ni tak boleh stress. Dulu masa sekolah menengah,asal stress berat ja aku terus sakit kepala yang dicucuk-cucuk jarum,mau muntah,sakit perut,sendi-sendi jari tangan. Sekarang ni ndalah sebab aku dah pandai kawal stress aku macam main facebook dan tulis blog.

Aku betul2 malas dan bosan dengan babak hidupku ini(smart giler ah ayat aku)

atas ni yang tulisan diboldkan adalah status facebook aku pagi tadi. Aku sengaja letak ayat dalam kurungan tu sebab bunyi status aku ni macam bunyi orang putus asa untuk hidup. Takut pula aku disangka mahu bunuh diri tapi status-status begini sebenarnya memang femes lar di fb. Sekali aku tulis status ni tetiba orang dari indonesia komen status aku. Dia add aku lar,ada mutual friend juga. Dia tanya kenapa,aku cuma cakap tiada apa-apa cuma update status ja. Malas aku nak cerita masalah peribadi aku dengan satu dunia,buang karan aku ja.

   Hmm,agak menyimpang dari tajuk di atas,kembali ke tajuk tadi. Aku sepatutnya ambil kesempatan dari masalah aku ini dalam misi menguruskan badan tapi aku rasa bodohlah aku,tak pasal-pasal nanti aku kena anoreksia,kalau sempat selamat baguslah tapi kalau sebaliknya? Haih,palis-palis eh,simpang malaikat 44. Aku sekarang memaksa diri ja tapi kalau betul-betul teda selera memang aku tak makan. 
   okailah...sampai sini ja blog aku. Haih,ditinggalkan lagi sorang-sorang dirumah,nasib ada internet hahaha.

No comments:

Post a Comment