Sunday, March 20, 2011

search engine bing dan facebook

  Aku try memakai search engine bing dari msn. Hasilnya tidak memuaskan. bukannya aku mahu mengkritik tapi bagi aku google lagi baguslah dari bing. Macam contohnya tadi,aku cuba mencari blogspot guna bing namun tiada atau sukar didapati  dalam first page search. Kalau google pula,blogspot ni berada dalam senarai pertama. Tue pasal cinta aku dengan google tidak berubah hahaha. Memang dari aku mula pakai internet ni,aku pakai google. Like google so much hehe.
  Facebook terlalu banyak membuat perubahan. Tadi aku buka facebook,tiba-tiba ja facebook minta dijadikan sebagai e-mel. Aku tekan ya ja,terus tue ada sepupu aku dari brunei hantar mesej di inbox. Aku reply mesej lar,susah wei tekan enter segala. Pastu kalau ada orang hantar mesej dari facebook,boleh hantar terus ke hp,tapi aku tak mahu,aku taknak dedahkan number hp aku di profile fb. Takut kena kacau.
   Memang bagus juga facebook ni menyenangkan kehidupan kerana telah menjadi sebahagian besar dalam kehidupan seharian. Bing ni pun ok cuma I prefer google as my search engine (ingatkan aku agar install google chrome tapi buat masa ni tak perlulah dulu).
  Oklah,enough blabbering. Aku nak menonton national geographic,seconds from disaster(meltdown in chernobyl) sekarang ni.

No comments:

Post a Comment