Saturday, March 12, 2011

Sungguh penat

   Baru lepas aku tulis entry kedua blog aku tadi,terus ada polis datang ke kawasan tempat tinggal kami bagi amaran supaya berpindah keluar dari tempat tinggal (kami kan orang pesisir laut). Maka kampung yang tenang bertukar menjadi panik tapi tidaklah sampai ada rusuhan (hohoho,melampau lar pula). Cuma ada sesetengah penduduk berdegil tidak mahu pindah. Kalau ikutkan kakak aku bilang kami harus tunggu sahaja di depan rumah tapi abang aku cakap naiklah kereta. Memandangkan abang aku yang paling tua,maka kami pun mengalahlah. Tapi abang aku bilang dia maw isi minyak kereta dulu.

   Kami berjalan (pakai kereta ok) pergi ke bukit bendera terus pergi ke padang merdeka dan patah balik ke rumah. Takut ada orang ambil kesempatan mahu mencuri,tambahan lagi barang-barang abang aku kebanyakannya besi jadi sudah tentu mata bakal si pencuri besi bersinar-sinar macam emas. Nasib juga bila kami balik rumah,tiada apa-apa. Syukurlah. Aku terus rasa lapar sebab tak sempat makan malam tadi dan mengantuk tahap dewa sebab aku menahan mengantuk aku di tempat kerja. Dah berapa kali aku caught red-handed oleh bos-bos aku waktu aku tengah bermimpi indah. (nda juga mimpi indah di meja,sakit kepala pas bangun ada pula)


   Tadi jam 10.30 malam aku tertidur ni. Mengantuk aku sangat-sangat,sampai tak treply msg bha. Kawan aku kol pun aku nda perasan,terus aku kol dia balik. Rupanya dia tengah tgk cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah sama adiknya. Hehehe,tadi petang baru ja aku menunjukkan kehandalan aku meniru skrip watak ucop,si pondan bekas penari kebudayaan itu(watak hantu kak limah balik rumah) dengan kawan aku tu. Terus aku sambung tidur aku,memang mata aku waktu berat giler lar untuk dibuka. Sekali tengok kat hp aku ada tiga mesej dan 6 missed calls,sumanya  dari boyfriend aku. Memang aku tidur macam kayulah time tue. Pastu aku kol dia (rasa bersalah sebab tak terjawab msg dan kol dia). Jadi kami pun bercerita sekejap.

    Aku tak dapat tidurlah pula. hohoho ni suma gara-gara cerita hollywood aku tengok kat prima tadi. aku tak tahu tajuknya tapi kelakar giler cerita tue. Nasib ada ulangan Top Chef 5 jam 12 lebih tadi. Dapat tengok baki setengah jam yang aku dan kakak tak sempat menonton sampai habis kerana ada amaran dari pihak polis tadi menyuruh penduduk2 berpindah. Sekarang dah nak dekat jam 2 pagi. Kebanyakan ayat power aku hilang sebab browser ni tetiba jammed pula. Mau aku memaki namun aku dah berjanji untuk tidak mengucapkan kata-kata nda baik lagi. Tapi jauh di sudut hati ingin aku katakan "jahanam ko internet explorer". Perenggan akhir ni adalah perenggan baru setelah perenggan lama didn't make a cut(melampau,mcm bunyi realiti tv).Oklah sampai sini sahaja,aku nak tidur dengan kakak aku malam ni,kami masih dalam mood berjaga-jaga. Sekian.

p/s: klu perenggan akhir ni hilang lagi pas aku alter berabis,tekanan jiwa aku.
    

No comments:

Post a Comment