Tuesday, March 8, 2011

Kesejukan

   Aku kerja di tempat yang berhawa dingin 11 jam sehari,5 hari seminggu. Bayangkan betapa sejuknya aku di situ. Pada waktu tengahari,time matahari memancar kuat,aku beku didalam bangunan. Kalau hujan,punyalah beku dibawah negatif darjah celcius. Nasiblah aku ada bawa sweater tapi selalunya aku lupa bawa jadi memeluk diri sendiri kuat-kuat seperti orang yang kesunyian. Padahal menahan sejuk,sehinggakan aku pernah buat lawak dengan boyfriend aku dalam mesej,mau buat unggun api dalam bangunan kasik panas diri sendiri. Haha,aku taknaklah buat betul-betul kang kena tangkap polis dituduh sebagai arsonis.

  Erm,selalunya kalau waktu hujan lepas pulang kerja aku mengelak mandi kecuali aku tak bawa payung. Sebab rasa sejuk air cond dari tempat kerja aku masih berbaki lagi. Aku elakkan diri dari mendekati kipas ni sebab aku akan dapati bahawa aku akan menggigil tiba-tiba bila terkena sedikit saja angin kipas. Entahlah kenapa,ada tak scientific explaination untuk ni? Kecuali waktu tidur,itupun aku dah berbungkus dalam selimut tebal. Mula-mula kerja nda juga begini tapi last-last dah terbiasa tak pakai kipas lepas balik rumah. Sebab memang konfem akan menggigil kesejukan.

  Waktu mandilah waktu paling mencabar,bgagar bha!!! Naa,ambik ko tanda seru...tabah ja waktu mandi aku d malam hari hahaha. Segar jugalah tapi bikin cepat mengantuk. Nda lama pendek umur asyik mandi lepas pukul 8 malam. Ish,minta-minta pula...palis-palis.
 
  Oklah aku tulis sampai sini sahaja. aku menulis ni bagi mengelakkan aku asyik berfikir pasal rokok ja. Sebab time sejuk begini best kalau hisap rokok. Naa,sudah terfikir lagi....shoo,shoo away. Tak mahu fikir pasal merokok,huhuhu.

No comments:

Post a Comment