Wednesday, March 2, 2011

Menulis atau tidak menulis : kisah penulis amatur yang pencen

  Hahaha,hari ni aku sebenarnya tiada mood nak update blog padahal aku sudah ada banyak idea dalam kepala yang meronta-ronta minta dikeluarkan dari otak. Walau bagaimanapun aku tetap menulis juga tidak mengikut kehendak mood aku yang jahanam tue(nah,ambik ko 1st time aku memaki dalam blog aku huahuahua).
 
  Tanpa membuang tenaga menaip blog maka aku persembahkan entry aku yang mempunyai unsur impian tapi belum dapat dicapai lagi gara-gara kekurangan diri ini. Kekurangan disini bermaksud bukan OKU tapi idea,minta maaf jika penggunaan ayat aku ni menyebabkan orang-orang yang membaca entry ini boleh terkena kencing manis dan darah tinggi.

  Aku mempunyai satu hobi ketika aku sekolah rendah dan menengah,hobi skemalah iaitu membaca buku. Bila aku membaca,aku macam dalam dunia aku sendiri. Selepas itu aku pun akan menulis sebuah cerita berdasarkan apa yang aku baca. Kadangkala aku akan menulis cerita berdasarkan cerita tv yang aku pernah tengok. Aku takkan baca kembali hasil tulisan aku selepas aku siap tulis oleh itu aku akan pastikan bahawa tulisan aku tidak menyimpang dari plot asal ketika menulis. Itu dahulu,sekarang ni aku dah pencen namun passion untuk menulis masih ada. Cuma idea aku ni aku tak mampu keluarkan macam dulu kerana aku berfikir aku mempunyai kelemahan dalam bidang penulisan. Tapi aku masih menulis puisi cuma sekadar suka-suka.

  Tetapi sejak kebelakangan ni,aku asyik rasa ingin meluahkan idea artistik. Aku tak pasti kenapa aku berbuat begitu. Adakah writer's block aku sudah unblock? Bila aku cuba menulis kembali,cerita aku hanya siap separuh jalan. Sedih pula rasanya bila jadi begitu. Maka aku cuba menulis cerita pendek,sekadar warming up dan akhirnya berjaya aku siapkan. Nanti aku akan post di entry akan datang cerita pendek aku. Simple tetapi aku harap mudah difahami.

  Oklah sampai sini sahaja blog aku hari ini,kita berjumpa di blog yang akan datang. Sekian

 

No comments:

Post a Comment