Saturday, March 19, 2011

memandu tanpa lesen

  Aku ni boleh dikategorikan sebagai orang yang agak gila juga. Bukan gila yang layak masuk ke hospital mental tapi berani yang gila-gila,tidak bertempat langsung keberanian aku tu sebenarnya. Aku rasa sebab aku masih muda dan mahukan something yang boleh memberi aku adrenalin rush. Walaupun aku penakut juga sikit-sikit tapi aku tetap perlukan cabaran untuk mencabar diri aku. Entah kenapa aku suka cabar diri aku ni,mungkin sebab masa aku kecil dulu,aku agak...macam mana ya mau cakap terkurung,terkawal. Aku ni dahlah perempuan,anak bongsu lagi jadi mestilah kena jaga betul-betul.
  
   Pada suatu malam,aku dan abang aku jalan pergi membeli makan malam kami bertiga (aku,kakak aku dan abang aku). Aku ni malas ba mau turun sebenarnya tapi disebabkan kakak aku tiada mood mau memasak dan perut aku pula semakin lapar jadi aku terpaksa menggagahkan diri pergi membeli makanan sambil ditemani oleh abang aku yang menjadi driver. Time dalam kereta,aku tanya satu soalan bonus dengan abang aku. Oklah ni skrip aku dan abang aku (perubahan sedikit dilakukan bagi menambah efek drama)

Aku : abang ngah,boleh aku bawa kereta kau ni?
abang ngah : Kau ada belajar meh?
Aku : tiada
abang ngah : ko nda pernah bawa jangan ko pandai-pandai sana mau bawa
aku: okai~~~

Nasib abang aku tu tak sporting. Lagipun dia sayang sangat dengan keretanya tue,mana mungkin dia mau bagi orang lain drive termasuk adiknya yang comel ni. Hehehe. Tapi pada suatu hari aku akan bawa juga cuma time tu aku ada lesen sudah. Sabar menanti ja aku sekarang ni untuk belajar drive keta.

No comments:

Post a Comment