Sunday, March 27, 2011

matlamat yang dah tercapai : beli handphone baru

  As I go thorough entries in my blog,I found out that I had already accomplished my goal to buy a new mobile phone (chewah,bahasa inggeris konon ah intro aku tapi aku sebenarnya nda tau nak translate pergi ke bahasa malaysia =p). Tak sedar bah pula tau matlamat jangka pendek aku ni dah tercapai. Kalau tertanya-tanya sila baca post mengenai matlamat aku. Tajuknya ialah matlamat hidup. Hanpon apa aku beli,carilah entry yang ada tajuk sony ericcson greenheart. Membuatkan aku makin bersemangat ni untuk meneruskan matlamat jangka pendek aku ni.
  Matlamat yang aku perlu capai ialah mencari kerja yang bagus dan bukannya gaji dibawah rm500. Selepas itu aku nak belajar memandu dan membeli kereta aku sendiri. Walaupun cita-cita aku ni amat besar (bagi akulah) tapi kalau aku sudah dapat handphone,aku mesti yakin untuk dapat kerja baru,lesen memandu dan mempunyai kereta sendiri. Mudah-mudahan jua tercapai matlamat aku ni tau :)
  Apa aku nak buat setelah tercapai matlamat jangka pendek ni? Maka aku teruskanlah mencapai matlamat jangka panjang aku. Walaupun ada banyak masalah dan cabaran yang melanda tapi aku tak ingin patah semangat. Aku mesti teruskan jua. Aku masih muda untuk mengaku kalah dan tua sudah untuk menghadapi cabaran hidup. Setiap peluang yang ada harus dirembat tapi kena pandai-pandai fikirlah yang mana satu paling terbaik untuk aku.

hanya aku sahaja yang boleh mengubah nasib hidup aku namun aku juga perlukan bantuan bukan sahaja daripada orang lain tapi juga daripada Allah Taala.

No comments:

Post a Comment